De overdracht - Reisverslag uit Changsha, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu De overdracht - Reisverslag uit Changsha, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

De overdracht

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

12 December 2011 | China, Changsha

Hier het vervolg op het vorige berichtje.
Vanochtend begon de dag rustig, iedereen was op tijd wakker. We konden op ons gemak aankleden en zijn lekker gaan ontbijten. Ondanks de spanning hebben we toch wat naar binnen kunnen werken. Het was was half 10 toen we al klaar waren en om 14.00 uur zouden we pas opgehaald worden, pfff, dat werden lange uurtjes. We zijn maar even gaan wandelen buiten om de tijd te vullen.
Rond half 2 zijn we alles klaar gaan maken, papieren nakijken, geld pakken, wim in z'n nette kloffie hijsen (wij waren al op netjes), knuffeltje en auto voor Jari in de tas en eindelijk was het dan tijd om naar beneden te gaan. Vicky de gids stond al te wachten en we konden gelijk instappen. Eerst nog langs de supermarkt op wat inkopen te doen en daarna naar de Bank of China om geld te wisselen. Meestal gaat dat wel snel volgens Vicky, maar wij hadden weer eens pech. Er zat een aardig meisje achter de balie die er niet veel van begreep. Ze heeft wel 10x ons paspoort bekeken, ingevoerd iin de computer, nog eens kijken, hulp roepen van iemand anders, en het duurde maar.... Het was inmiddels al ruim kwart over 3 en we wisten dat Jari er al lang was op een verdieping boven ons. De dame had eindelijk door hoeveel Yuan ze ons moest geven, maar die hele stapel briefjes moest nog door de telmachine. En natuurlijk, die weigerde dienst. De dame zenuwachtig en wij ongeduldig. Maar het is gelukt.

En toen kwam het allermooiste, we gingen naar boven en Jari stond er al, met ons fotoboekje in z'n handen. Wat een mooi kereltje en wat een heerlijk moment. Het ging niet officieel, Jari liep rond en we mochten gelijk naar hem toe. Hij maakte als eerste contact met Jacintha en Jorinde en dat hebben we even aangekeken, waarna wij ook naar hem toegingen. Veel tijd hadden we daar niet voor, want er moesten heel veel papieren ingevuld en ondertekend worden. Na ongeveer 3 kwartier waren we klaar en gingen we terug naar het hotel. Jari gaf een klein huiltje toen hij met ons mee ging, maar verder gaf hij geeen kik. Toen we terug waren op de hotelkamer hebben we direct Skype aangezet om hem te showen aan de familie. Eten wilde hij niet echt en drinken ook niet. Waarschijnlijk ging er heel veel om in dat koppie. Daar kwamen we wel achter toen hij naar bed moest, altijd spannend hoe dat gaat de eerste nacht. We zijn om 8 uur begonnen en om 22.45 uur sliep hij. Met alles wat hij had verzette hij zich om te gaan slapen. Hij stond op een gegeven moment in z'n bedje te slapen, maar als je hem wilde neerleggen begon hij weer te brullen. Zo zielig, je wilt hem troosten maar dat laat hij nog niet echt toe, en begrijpelijk. Gelukkig slapen ze nu alledrie en wij gaan er zo achteraan.
In ieder geval zijn wij nu de trotse ouders van 3 prachtige Chinese kinderen en daar zijn we de Heere dankbaar voor.
Groeten van ons, met nadruk ook van Jari

• 12 December 2011 - 15:40

De Hoentjes:

Van harte gefeliciteerd met Jari! Eindelijk in jullie armen kunnen sluiten. Wat een geweldig mannetje om te zien en wat een mooi stel kindertjes zijn het bij elkaar. Heel veel geluk met elkaar en nog een hele fijne tijd in het mooie China.
    Groetjes, Ivar, Ingrid, Lin Si en Mika

• 12 December 2011 - 16:11

Irene:

Geweldig! Wat een bijzonder moment om hem voor altijd in je armen te sluiten! En wat een mooi stel kids zo bij elkaar!
    Heel veel succes bij alle formaliteiten en geniet van al jullie rijkdom!

Groetjes,
    Irene (wachtgroep K&T)

• 12 December 2011 - 16:26

Linda Van Duijn:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Wat een bijzonder moment toch weer. We wensen jullie veel liefde en geluk met elkaar toe.
    De foto van de meiden met hun broertje op het bankje is echt prachtig.

Jan, Linda, Milou en Yulin

• 12 December 2011 - 16:36

Hoekjes:

hallo allemaal

wat een leuk ventje
    en fijn dat het toch nog zo goed gaat
    en dat slapen komt ook wel goed
    kijk maar bij die meiden die slapen ook
    hij moet toch ook even wennen
    wordt gewoon bij jullie afgegeven en moet mee met voor hem vreemde
    morgen gaat het vast weer beter hij moet toch ook aan jullie wennen maar ik dat het wel goed gaat hij heeft er ook nog 2 leuke zusjes bij gekregen waar hij veel van kan leren
    geniet er van en de groetjes van hier uit kattut de hoekjes

• 12 December 2011 - 16:41

Ada:

vergeet te melden dat het hele leuke foto's zijn

• 12 December 2011 - 17:08

Pa/ Ma Duijvenboden:

Fijn te lezen dat jullie dank uitgaat naar de Heere. Jacintha en jorinde!
    Wat een lief broertje is Jari he, passen jullie goed op hem? Verder vroegen smikkel en pluis om de groeten te doen. Dus je ziet dat Opa ze niet gebakken heeft. Nee hoor wij passen goed op hen. groetjes van Opa en Oma Doeiiiiiiiiiiiiiii

• 12 December 2011 - 17:33

Arianne:

Wat een prachtig manneke! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!! Nu pas voor het eerst op de website kunnen kijken en meteen val ik met m'n neus in de boter! GEWELDIG ! Geniet van alles daar, op t gemak aan elkaar wennen en veel succes verder om alles te regelen.
    Groetjes, Arianne

• 12 December 2011 - 18:08

Opa Oma Arie:

Van harte gefeliciteertmet jari.
    Wat een leuke jonge.
    Dat hij zich maar snel thuis mag gaan voelen.
    Maar dat gaat hem zeker lukken.
    Veel geluk en heb het goed.
    Groetjes .

• 12 December 2011 - 18:29

Matthias:

jacintha
    do ikmisjouw!
    waar slaap jij
    vin jij jari lief enons
    de heele klas en juf oudshoorn
    en juf kuit en juf vanzwet
    en jaco en matthiasde groeten

jari vint jou leuk jacintha doei

• 12 December 2011 - 18:50

Jeroen:

beste jacintha en de familie.

ik vind het heel lief dat je een broertje krijgen.
    ik vind de foto's heel erg leuk.
    slaap je lekker in het vliegtuig ik denk van wel.

groetjes van jeroen

• 12 December 2011 - 18:55

Anne-beth:

hoi Jacintha en Jorinde,
    wat een schattig broertje hebben jullie
    en hoe ziet het er in China uit ?
    en wat een leuke foto,s

Groetjes Anne-Beth

• 12 December 2011 - 18:55

Anne-beth:

hoi Jacintha en Jorinde,
    wat een schattig broertje hebben jullie
    en hoe ziet het er in China uit ?
    en wat een leuke foto,s

Groetjes Anne-Beth

• 12 December 2011 - 19:39

Jaap/margreet:

geweldig, gefeliciteerd met deze moooie dag!! eindelijk was het zover, nu zijn jullie met z'n 5- en.
    Geniet van elkaar, en we blijven jullie volgen, prachtige verhalen + foto's!!
    Fijn om zo met jullie mee te reizen

Jaap/margreet/Suze/meike

• 12 December 2011 - 19:50

De Cupidootjes:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jari. Wat een heerlijk kereltje om te zien! Heerlijk die lach op de eerste foto's. Een gezin van vijf nu! Dat Jari zich maar heel snel thuis mag voelen.
    Groet, Colette, mama van Zhi en Kai (sn lijst)

• 12 December 2011 - 20:23

Anneke Varkevisser:

Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Wat een geweldig kereltje zeg, wat zullen jullie trots zijn allemaal. Geniet van hem, hopelijk is hij snel aan jullie gewend.
    Een goede tijd nog verder en voor straks een goede reis naar huis.
    Hartelijke groet,
    Jack en Anneke Varkevisser
    en van de kinderen, mn. van Isra. Die heeft heel trots vandaag de juf verteld over het broertje van Jorinde.

• 12 December 2011 - 21:01

Van Rijntjes:

Hier een berichtje van ons ,wij volgen jullie al van af het begin .Onzettend leuk ,zo ver weg en toch dichtbij.Gefeliciteerd met jullie kereltje,schattig die foto's vooral die samen met de meiden.Hopelijk gaat alles goed want het is een hele verandering voor beide kanten .Geniet er maar van en nog een fijne tijd in china en daarna weer terug op kattukse bodem.
    groeten Maarten en Helma van Rijn (abeelplein)

• 12 December 2011 - 21:06

Fijke:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kereltje!
    Wat een geweldig moment om zo na lang wachten je zoon en broertje een dikke kus te mogen geven!

• 12 December 2011 - 21:21

Erik En Jessica:

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Een mooi ventje met een ondeugend koppie. Inderdaad een grote zegen. Heel veel geluk samen en nog fijn genieten van de reis.

Erik, Jessica en Yue Lin

• 12 December 2011 - 21:47

Nico & Gerlinde:

Lieve allemaal,
    Wat een zegen, drie prachtige kinderen!
    Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon, Jari!

Liefs, Nico & Gerlinde
    Sem en Elin X

• 12 December 2011 - 22:39

Inge:

Hallo daar,

Wat fijn dat jullie Jari nu al bij jullie mogen hebben.
    Gaat het goed allemaal?
    Geniet nog lekker van de tijd daar en van elkaar!!! Leuk om jullie blog bij te houden!

Liefs Inge en de groetjes voor Jacintha van Luca

• 13 December 2011 - 06:57

Wondertje.waarbenjij:

Bedankt voor jullie felicitatie op onze weblog, jullie natuurlijk ooknog van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
    Fijne dagen verder en tot zaterdag!

• 13 December 2011 - 07:02

Mmester Den Hartog:

Fijn, dat jullie gezin is uitgebreid met Jari. Jorinde en Jacintha zijn vast heel trots! Op school hebben we voor jullie reis en ontmoeting met Jari gebeden. Ook voor vandaag en de volgende dagen wensen we jullie de zegen van de Heere toe. Het zal vast intensief zijn. Hartelijke groet!

• 13 December 2011 - 08:39

Arjan En Ineke Mol:

Hallo Wim en Marjan,

Fijn dat alles zo goed gaat! Mooi om jullie zo te kunnen volgen. We wensen jullie een goede tijd daar en Gods zegen met elkaar voor de toekomst. Hartelijke groeten!

• 13 December 2011 - 09:44

Fam Klok:

van harte hoor met jullie zoon!!!!!!wat een mooi mannetje. superleuke foto`s
    geniet van elkaar!

gerrit en dieuwe, hannah jonathan en rhode

• 13 December 2011 - 10:11

Janneke En Jurjen:

Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Wat een geweldig mannetje. Succes met het wennen aan elkaar en geniet van de periode in China. Fijn dat we jullie kunnen volgen, ben benieuwd naar jullie reisverslagen.

Groeten van Jurjen, Janneke, Diego en Lijing

• 13 December 2011 - 11:07

Marjolein:

Wow, wat een kanjer ! Super leuke foto's ! Van harte gefeliciteerd met de komst van Jari in jullie gezin ! Geniet van elkaar en heel veel geluk voor jullie gezamelijke toekomst !
    Groetjes Sem, Tristan, Frans en Marjolein.
    4 seasons in de Maasduinen
    www.fivestars-online.eu

• 13 December 2011 - 11:26

Frank & Cora :

Dag lieve mensen,

wat een geweldig mooi nieuws om te lezen en te zien dat jullie Jari in je armen hebben gesloten.
    Gisteren heb ik op school helaas niet naar de site kunnen kijken, omdat ik ziek op bed lag. Vandaag gaat het gelukkig al iets beter.

Jorinde, de juf denkt veel aan jou. Jij zal vast heel veel te vertellen hebben als je terug komt. Een dikke knuffel van mij voor jou! Je juf Zuijderduijn

• 13 December 2011 - 11:53

Martiene:

ik hoop dat Jari zich snel bij ons thuis voelt.
    en goed kan slapen en jullie ook
    p.s. miss jullie sniksnik
    groetjes martiene

• 13 December 2011 - 15:45

Neeltje:

Ik had het in de kerkbode gelezen dat jullie een website hadden.Van harte gefeliciteerd met Jari en wat een heerlijk joch om te zien.Nog een fijne tijd met jullie gezin in China toe gewenst en ik hoop jullie wel weer in de kerk te zien,groetjes Neeltje

• 13 December 2011 - 20:50

Tanja Caspers:

Gefeliciteerd met Jari, jullie zoon en broertje. Wat een geschenk. Geniet van de tijd in china en goede reis terug.
    Gods zegen toegewenst als gezin!
    Het ga jullie goed.
    Groetjes Henry en Tanja Caspers