Kerst in China - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Kerst in China - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Kerst in China

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

25 December 2011 | China, Beijing

We hebben vanochtend redelijk uit kunnen slapen, wel tot 08.00 uur. Jari was als eerste wakker geworden en meldde zichzelf. Ik dacht dat het nog veel vroeger was, maar het bleek al tijd te zijn om op te staan. Op ons gemak konden we ons klaar gaan maken voor het ontbijt. Je kan tot 10.00 uur ontbijten en dan wordt ook echt gelijk alles weggehaald, dus we proberen wel steeds rond 09.00 uur daar te zijn.
Na het ontbijt zijn we naar de kamer gegaan en daar zijn we de rest van de dag gebleven. We hebben een heerlijk rustige dag gehad met z'n vijfjes waarin we aandacht hebben besteed aan Kerst, hoe raar dat ook was. Vanochtend heb ik een kerstverhaal voorgelezen voor de meiden en nog wat andere boekjes, Jari liep een beetje heen en weer. We hebben lekker koffie gedronken, spelletjes gedaan, de kinderen hebben samen gespeeld. Eigenlijk is de dag omgevlogen. Vanmiddag zouden we gaan wandelen, maar Jacintha en Jorinde hadden geen zin en waren erg lui en wij vonden het ook wel prima zo.
De vermoeidheid begint toe te slaan en we willen het liefst nu naar huis. Het is bijzonder en erg leuk om in het land van onze kinderen te zijn, maar we beginnen ons eigen huis en alles wat daarbij hoort te missen. Zeker nu op deze 1e Kerstdag als je weet dat de familie bij elkaar is en we niet naar de kerk konden gaan. Zonder dat is het geen echt Kerstfeest.
Vanavond hebben we nog met de groep gegeten in een restaurantje vlak bij het hotel.
Toen we terug waren heeft Wim Jari op bed gelegd en ik ben met de meiden gaan badderen. De grote zussen hebben met ons nog koffie gedronken en zijn daarna ook gaan slapen.
Verder kan ik over vandaag weinig vertellen, dus deze keer een kort verslag.

Morgen hopen we naar de Verboden Stad en het Plein van de hemelse vrede te gaan.

Jullie nog een hele fijne dag, wij gaan zo slapen.

Tot morgen.

• 25 December 2011 - 16:36

Harry En Louise:

Jullie ook hele fijne Kerstdagen.
    Gelukkig zijn jullie over 3 dagen thuis,
    heerlijk weer in je eigen huisje met jullie 3 schatten.
    Veel plezier morgen op het plein en de verboden stad.

Dikke kus van ons allemaal

• 25 December 2011 - 16:37

Ina En Nico:

We hebben jullie gemist aan het kerstdiner.
    Maar gelukkig komen jullie bijna thuis!

Dikke kussen van ons

• 25 December 2011 - 22:54

Arianne:

Toch bijzonder om eens Kerst in China te vieren. Hoewel ik heus begrijp dat het heel anders is. De tijd in China is nu echt bijna voorbij, laatste loodjes.
    Alvast een hele goede terugreis gewenst, en voor nu: geniet nog even!!
    groetjes,
    Arianne

• 25 December 2011 - 23:29

Ton Coby En Chris:

kerstfeest zonder de kerk en de kerstboodschap is ook vreemd hoe dankbaar mogen we zijn dat we dat hier nog mogen hebben jullie wensen toch nog gezegende dagen toe h groeten

• 26 December 2011 - 08:00

Wim En Agnes:

Het is nu 8:50 en we hebben even geprobeeerd om jullie te bellen. We gaan zo naar de kerk. Het is vandaag tweede kerstdag. Gisteren was het voor mij(Agnes) ook anders . Ik had een late dienst en het was zo ontzettend druk dat we amper hebben kunnen eten en koffiedrinken. Dan gaat zo'n dag ook snel om.
    Vandaag gaan we naar Jan en Marjan.
    Jullie zijn als het goed is naar de verbodenstad. Misschien proberen we straks nog even te bellen. Het zit er bijna op. Nog 2 dagen en jullie mogen weer naar Katwijk. Fijn weer thuis met familie! Wat zullen jullie ouders ook blij zijn als jullie er weer zijn.
    Groetjes Wim,Agnes,Laurens,Rosa-Lin en Anne-Mei