Temple of Heaven - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Temple of Heaven - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Temple of Heaven

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

23 December 2011 | China, Beijing

Hallo allemaal,
Gister schreef ik al dat we vandaag wellicht naar de Temple of Heaven zouden gaan en dat hebben we ook daadwerkelijk gedaan. Een groot aantal moeders van onze groep gingen vandaag alleen met de vrouwen naar de Zijdemarkt. Ik heb vreselijk in dubio gezeten of ik wel of niet zou meegaan. Het leek me heel gezellig om mee te gaan, maar ik vond het ook heel leuk om zelf met ons gezin op stap te gaan. Voor dat laatste heb ik gekozen, zo lang zijn we hier tenslotte niet meer.
Na het ontbijt hebben de kinderen met z'n allen op de gang gespeeld en daarna nog een filmpje gekeken bij onze buren. Rond half 1 zijn wij op stap gegaan.
Het reizen met de metro is ons zo goed bevallen dat we het vandaag weer hebben gedaan. De route hadden we al uitgestippeld en het ging weer prima. Soms is het vreselijk doorduwen om in de metro te komen, want hij zat vandaag stampvol. De deuren gaan redelijk snel weer dicht, dus het is iedere keer weer spannend of we er allemaal in zitten. Het is trouwens wel topsport hoor, reizen met de metro. Het is veel trappen lopen, soms wel 3 verdiepingen onder de grond en dan met die buggy!

Toen we uit de metro kwamen hebben we nog een stukje moeten lopen voordat we bij de ingang waren van de Tempel of Heaven. Het is een mooi bouwwerk met veel kleuren en versieringen. Heel mooi om te zien. Daaromheen is een prachtig mooi aangelegd park en het ziet er superschoon uit, je vindt geen vuiltje op de grond. Ergens in een hoek stond een groep mannen en 1 vrouw te zingen, erg mooi. Ze gingen voor ons Vader Jacob zingen, zo leuk, zij in het Chinees en wij in het Nederlands. Heel lang hebben we er niet rond gelopen, want het was erg koud.Er stond een windje en die was snijdend koud. Op de terugweg hebben we nog even rondgelopen in de Pearl Market, een soort van Zijdemarkt maar dan kleiner en wat overzichtelijker en rustiger. Jari was erg koud geworden en de meiden wilden ook terug, dus hebben we de metro opgezocht en zijn we terug gegaan. Jacintha en Jorinde hebben inmiddels al heel wat kilometers in de benen deze reis, ze stappen dapper door. We zijn reuzetrots op ze.
Vanavond heb ik voor het eerst Jari op bed gelegd, Jorinde ging ook gelijk mee. Jari begon wel te huilen, maar ik ben zachtjes wat kerstversjes gaan zingen en ik merkte dat hij lag te luisteren, hij was zo stil. Ik zong bewust zachtjes, maar Jorinde lag gelijk te roepen: harder mama, ik hoor het niet. Goed, dan maar hard zingen. Na een minuut of 10 was Jari rustig en kon ik weggaan zonder dat hij ging huilen. Super. Maar wat er fout is gegaan weet ik niet, meneertje had de lol van z'n leven in zijn bedje maar ging niet slapen. Hij lag maar te roepen: hallo, hallo en dan lachen. Als ik ging kijken deed hij zelf al: sssttt.
Slim kereltje, we moesten er eigenlijk wel om lachen. We hebben hem maar lekker laten dollen en op een gegeven moment was het sil en lag hij lekker te slapen.
Zo gaan we elke dag een paar stapjes vooruit en daar zijn we heel blij mee.

We wensen jullie allemaal een hele fijne kerstvakantie, want die is nu begonnen.

Sorry zus en zwager: van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag, dat zijn we gister helemaal vergeten.

Tot morgen voor een nieuw verslag van ons Chinese avontuur.

  • 23 December 2011 - 15:04

    Anne-beth:

    hoi jacintha
    was de tempel mooi ?
    en wat een mooie tempel

    groetjes anne-beth

  • 23 December 2011 - 15:17

    Jaco:



    hoi jacintha
    ik heb nu vakantie ik heb op school een kerst stukje gemaakt ik ben blij dat je bijna weer thuis komt hoe gaat het met jari

    groet jaco

  • 23 December 2011 - 18:47

    Emmely Ouwehand:

    lieve jorinde
    wat een lief broertje heb je zeg
    wij hebben nu vakantie, en hoop je weer snel na de vakantie op school te zien en je broertje natuurlijk ook
    hele fijne tijd nog
    groetjes van emmely

  • 23 December 2011 - 19:14

    Celmira Bremmer:

    Lieve juf Marjan,
    Op de club toen we het kerstfeest hadden gevierd was het erg leuk geweest.En elke dag kijken wij de foto's
    van Jari.En ik vind Jari heel schattig!En ik vind het wel jammer dat u niet op de club kon komen.
    groetjes van celmira.

  • 23 December 2011 - 19:50

    Nicoline En Henk:

    Hoi Marjan Wim en koters... Wat maken jullie mooie trips, en wat een mooie verslagen en geweldige foto's zeg! Geniet er nog maar van het is een grote dankbaarheid dat jullie weer op deze wijze een lief jongentje mogen ontvangen. Nou liefs vanuit de schoolstraat..

  • 23 December 2011 - 21:11

    Ton Coby En Chris:

    nou jullie zien wel veel van china fijn dat het met Jari steeds beter gaat goede kerstdagen de hartelijke groeten

  • 23 December 2011 - 21:24

    Janneke Demoed:

    Hallo Wim Marjan en kinderen.
    Ik kijk veel naar jullie reisverslagen en foto's. Wat een belevenis voor jullie alle5! Fijn dat Jari het zo goed doet en geniet van zijn zusjes! Nou Marjan dat gezonde eten dat weer goed hoor!! Ik kwam vanmiddag opa en oma v Duyvenboden nog tegen bij Hoogvliet en hebben even over jullie gesproken. Ze zijn heel trots op hun nieuwe kleinzoon en kijken erg uit naar volgende week woensdag!! We wensen jullie ondanks de omstandigheden toch gezegende kerstdagen toemet jullie3kids!

  • 23 December 2011 - 22:39

    Elly Imthorn:

    Leuk om elke dag jullie verslag te volgen. En mooie fotos. Ik waan me een beetje in China.
    Ook daar goede Kerstdagen toegewenst, en ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes

  • 23 December 2011 - 22:52

    Valerie:

    Hoi Jacintha en Jorinde,
    Wij zijn ook naar de temple of Heaven geweest toen wij in China waren,gister avond 1 uur(jullie tijd)zat ik op Hyves en toen kwam je moeder ineens in beeld met de Skype,dus beantwoorde ik hem,maar mijn moeder dacht
    :waar zit Valerie nou tegen te praten?
    Echt grappig joh!
    En een...Merry Christmas and een Happy Newjear!


    Groetjes:Valerie.xxxxxxx

  • 23 December 2011 - 23:00

    Ada:

    hallo allemaal

    gelukkig gaat het goed bij jullie
    en went jari al aardig
    jullie hebben heel wat gezien de laatste dagen
    het is ook een heel mooi land china allemaal de groeten van hier
    de groetjes

  • 24 December 2011 - 12:36

    Kees En Tineke:


    Goede en Gezegende kerst

    En een behouden thuiskomst

    toegewenst van Kees en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Onze adoptiereis naar Jari

Recente Reisverslagen:

30 December 2011

Thuis

27 December 2011

We komen naar huis!

26 December 2011

Verboden Stad en Plein van de hemelse vrede

25 December 2011

Kerst in China

24 December 2011

We wensen jullie allemaal een gezegend Kerstfeest
Wim en Marjan

Eind december 2011 mogen we naar China afreizen om onze zoon en broertje Jari op te halen.

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 146552

Voorgaande reizen:

09 December 2011 - 28 December 2011

Onze adoptiereis naar Jari

Landen bezocht: