Vrije dag - Reisverslag uit Changsha, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Vrije dag - Reisverslag uit Changsha, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Vrije dag

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

14 December 2011 | China, Changsha

Vandaag geen verplichtingen, we hebben er een rustige dag van gemaakt.
Jari heeft lekker geslapen en was waarschijnlijk als eerste wakker, maar hij heeft geen geluid gemaakt. Jacintha werd wakker en riep gelijk: Jari staat in z'n bed. Wie weet hoe lang hij daar gestaan heeft en niet heeft durven roepen, we weten het niet.

We waren vanochtend op tijd voor het ontbijt, maar het was op het nippertje. Met drie kinderen heb je toch wat meer tijd nodig dan je denkt, we moeten er aan wennen. Jari wil nog niet veel eten, in het restaurant heeft hij een gekookt eitje gegeten en op de kamer nog een flesje melk en een banaan.

Na het ontbijt hebben we met ze op de speelkamer gezeten, daar kunnen ze zich best vermaken en het is leuk om te zien hoe Jari ook alles aan het ontdekken is. Hij bekijkt alles van een afstandje en hij zorgt dat hij bij papa in de buurt blijft. Vanochtend wilde hij voor het eerst bij mij op schoot zitten met zijn fles, en daarna kwam hij een banaan bij me brengen en die heeft hij ook bij mij op schoot opgegeten. Dat is in ieder geval een stapje in de goede richting. Verder is wim nog wel zijn steun en toeverlaat op dit moment.

Vanmiddag zijn we naar een groot winkelcentrum geweest met de taxi. Ons doel was alleen een grote supermarkt om yoghurt te kopen, want dat kunnen we hier in de buurt niet krijgen. Maar toen we daar kwamen bleek er ook een megagroot winkelcentrum te zijn waar we een tijdje hebben rondgelopen. Jari vindt het prima om in de buggy te zitten. We moesten nog schoenen voor hem kopen en dat is vanmiddag gelukt. Er waren 4 verkoopsters nodig om het voor elkaar te krijgen, maar dan heb je ook een heel mooi paar schoenen. Het hoogtepunt van de middag was de MacDonalds. Geen happymeal, maar wel patat met kipnuggets. Jari heeft voor het eerst kennis gemaakt met de grote gele M en hij zat er lekker van te smullen. Dat gaan we vaker doen.

Terug in het hotel hebben we nog op de speelkamer gezeten, gebadderd en toen was het tijd om naar bed te gaan. Wim z'n taak was Jari in bed krijgen en dit ging net zo super als gisteren, met een kwartiertje was hij in slaap. Hij huilt wel, maar doet geen moeite meer om steeds te gaan staan. Hij snikt nog wat na en valt in slaap. Jacintha en Jorinde mochten als grote zus nog een chipje eten met wat drinken en toen was het voor hun ook de hoogste tijd.
Het was een heerlijk rustige dag waarin Jari weer wat verder is ontdooid. Morgen gaan we met Vicky op stap naar een oude universiteit waar ooit Mao heeft gestudeerd, met aansluitend een lucnh.
Jullie nog een fijne dag en tot morgen maar weer.
Doeg

• 14 December 2011 - 14:58

Nico & Gerlinde:

Lieve allemaal,

Wat heerlijk om zo elke dag met jullie mee te kunnen leven! We genieten van jullie reisverslag en denken meteen terug aan onze eigen tijd in China!
    Wat ziet Jari er op de foto's nog klein uit! Mooi dat hij zo gericht is op Wim. Bij Elin was dat ook zo. Zij was in China helemaal verliefd op papa. (En nog steeds...;-)
    Geniet van jullie prachtige kinderen!

Veel liefs,
    Nico & Gerlinde
    Sem en Elin X

• 14 December 2011 - 15:28

Familie Van Der Meij:

beste Wim en Marjan en kinderen,

wat mooi dat we jullie zo kunnen volgen.uit school vandaan komen Annemarie en jannette altijd even kijken hoe het bij jullie in China is.
    wat hebben jullie toch een schattig zoontje en broertje wat fijn dat hij al wat went aan jullie en dat hij goed slaapt.
    we wensen jullie nog een goede tijd en een voorspoedige reis terug.

Willem en Jeannet en de kinderen

• 14 December 2011 - 16:05

AdriPietaVarkevisser:

Marjan en Wim en kinderen, van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Heel fijn dat al het wachten nu beloond is. Een goede tijd verder samen en een goede terugreis straks.
    Gods zegen toegewenst.

veel plezier met jari
    -xxx- lisanne

• 14 December 2011 - 16:58

Immy:

wat fijn om telezen dat het alzo goed gaat wat zal er veel door dat kleine mannetjes hoofd gaan
    wij wensen jullie vanuit het koude grunn nog hele fijne dagen toe

• 14 December 2011 - 17:42

Anja Varkevisser:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! ik las in de kerkbode het adres van jullie site, gelijk even gelezen en gekeken, wat een mooi mannetje, de meiden zijn dol op hem dat zie je zo! we wensen jullie veel geluk met hem!

gr fam. Varkevisser

• 14 December 2011 - 18:14

Fam. Patings:

Ook van ons van harte gefeliciteerd met Jari en veel geluk met z'n 5en. Geniet van de mooie reis.
    Fam. Patings (opa en oma van Lin Si en Mika)

• 14 December 2011 - 18:27

Joke Haasnoot:

Beste alle vijf,

Leuk jullie zo te kunnen volgen op jullie reis naar Jari in China.
    Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter.
    Zijn de meiden al een beetje gewend?
    Fijn dat Jari ook al een beetje bij jou (Marjan) wil !!
    Groetjes uit Katwijk

• 14 December 2011 - 18:47

Marijke En Gert:

Hoi Wim en Marjan,

Gelukkig is alles voorspoedig verlopen en kunnen jullie aan elkaar wennen. Veel geluk met z'n vijfen.

Groet Marijke en Gert

• 14 December 2011 - 19:36

Jenny Vooys-bakker:

Wat een prachtig jongentje, en wat goed om te horen dat hij zich goed voelt bij papa, geniet van jullie mooie gezinnetje.

liefs en gods zegen jenny

• 14 December 2011 - 21:25

Juf Perdok:

Hallo Jacintha en Jorinde,

Wat hebben jullie een lief broertje gekregen. Van harte gefeliciteerd,... ook jullie papa en mama natuurlijk. Wij vinden het heel leuk dat we alle foto's hier in Katwijk vast kunnen bekijken.
    Nog een fijne tijd in China en een goede reis terug.

Hartelijke groeten
    juf Perdok en familie

• 14 December 2011 - 21:58

Fam Demoed:

Hallo fam De Jong.
    We genieten van alles wat tot nu toe gebeurd is in jullie gezin! Wat een schattig ventje hebben jullie gekregen! Wat zullen de meiden blij zijn met hun broertje! We leven met jullie mee en bidden of de Heere bij jullie wil blijven tot jullie weer veilig thuis zijn! Geniet nog fijn met zn vijven en hartelijke groeten van de Demoeden.

• 14 December 2011 - 22:00

Elly Imthorn:

Hallo Marjan en Wim en kids,

Wat leuk om jullie verslag te lezen. Naast die mooie meiden nu ook een pracht jochie erbij. Geniet ervan.

Groetjesvan Ben en Elly Imthorn en kids

• 14 December 2011 - 22:13

Fam. A. Heemskerk:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje.
    En veel geluk met z,n vijven toegewenst.
    Heel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Hartelijke groeten vanaf Varkevisserstraat 92.

• 14 December 2011 - 22:20

Juf Zuijderduijn:

Hoi Jorinde,

wat kun jij je broertje Jari al goed helpen! Doe je de groetjes aan papa, mama, Jacintha en Jari!

Liefs van je juf Zuijderduijn

• 14 December 2011 - 22:32

Fam Van Dijk:

Beste Wim, Marjan en kinderen.
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje.
    Fijn dat we zo met jullie mee kunnen lezen en leven, heel bijzonder.
    We hopen dat Jari zich gauw bij jullie thuis zal gaan voelen.

Nog een fijne tijd daar....
    We gaan het volgenvanuit Katwijk.

Groetjes Eric Hennie en kinderen