Ni Hao vanuit Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Ni Hao vanuit Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Ni Hao vanuit Beijing

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

17 December 2011 | China, Beijing

We hebben een vermoeiende dag achter de rug, het wordt deze keer een kort verslagje, sorry.

Vanochtend ging de wekker om 06.30 uur, erg vroeg maar het moest nou eenmaal. We wilden goed ontbijten voordat we zouden vertrekken, want we hadden geen idee hoe de rest van de dag eruit zou zien.

Keurig op tijd waren we op het vliegveld en na het inchecken hoefden we nog maar 10 minuten te wachten voordat we konden gaan boarden. Voor Jari was het de eerste keer vliegen, spannend hoe het zou gaan. Nou, dat ging reuze goed. In eerste instantie was hij boos dat hij in de gordel moest, maar dat gaf hij al snel op en bleef rustig zitten op zijn stoel. Het opstijgen deed hem niks, hij reageerde er niet eens op en viel al snel in slaap. Van de 2 uur vliegen heeft hij er ruim 1 geslapen. We hebben wel bijna 2 uur zitten schudden, we hadden namelijk veel turbulentie. De gids, Grace, stond ons al op te wachten met nog een ander stel van onze groep en zij dirigeerde ons naar het busje die ons naar het hotel zou brengen, het Presidential Plaza.
We arriveerden hier om 14.00 uur en toen begon het gedoe. Onze kamer had een tweepersoonsbed en een babybed. De 2 extra bedden die geregeld waren, die stonden er niet. Gelijk terug naar de receptie en die begrepen er maar niks van. De extra bedden zouden geannuleerd zijn, we konden ze wel krijgen maar dan moesten we bijbetalen. Niks daarvan, die bedden zijn al betaald die willen we gewoon hebben. Na wat gemopper kregen we een andere kamer, maar we werden blij gemaakt met een dode mus. Die kamer stonk naar de rook en er stond 1 extra bed in en geen twee. Weer terug naar de receptie en weer alles uitgelegd en nu zou het echt geregeld worden. Jazeker, na een tijdje stond er 1 extra bed midden in het zitgedeelte en een extra babybed. Neeeee, we willen 2 extra bedden in de slaapkamer!!!
Om 20.00 uur ben ik voor de 4e keer naar de receptie gegaan (nu was ik boos) en heb gezegd dat ik binnen 15 minuten die bedden wilde hebben. Dat heeft effect gehad, na 5 minuten stond de manager hier met de gids Grace. Die hebben staan bekvechten op onze kamer (leuk om dat een keer in het Chinees te horen) en om 21.00 uur kwamen dan eindelijk de bedden. Hoe moeilijk kan het zijn?

Verder hebben we vandaag de hele groep weer ontmoet. Leuk om alle kinderen te zien en de verhalen te horen van de anderen.
Morgen staan er geen verplichtingen op het programma en kunnen we er een rustige zondag van maken. Eigenlijk zouden de documenten morgen door Grace worden nagekeken, maar dat heeft ze vanmiddag al gedaan en alles was gelukkig in orde. Daar hebben we geen omkijken meer naar.
We genieten trouwens ontzettend van al jullie reacties, we lezen ze allemaal met plezier.

De hartelijke groeten uit een koud Beijing.

• 17 December 2011 - 15:13

Ligang En Ouders:

Fijn dat de vlucht goed gegaan is en dat na veel gemopper iedereen een eigen bed heeft.
    We zijn weer benieuwd naar jullie avonturen in Beijing. Veel plezier.
    Gr Ligang, Hansjürgen en Sonja

• 17 December 2011 - 15:42

Nico & Gerlinde:

Wat fijn dat jullie veilig in Beijing zijn aangekomen. Wij hebben toen ook een binnenlandse vlucht gehad met heel veel turbulentie...;-(
    Echt leuk zijn de foto's met Jari erbij, alsof het nooit anders is geweest!
    Is jullie hotel net zo mooi als het comfort suite?

Liefs, en geniet van elkaar!

Nico & Gerlinde
    Sem en Elin X

• 17 December 2011 - 19:48

Arianne:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en weer terug in Bejing zijn. Toch weer een stapje dichterbij huis!
    Mooi om te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Maar wat een gedoe met die bedden! Ik zie het wel helemaal voor me hoe ze dan in het chinees hebben staan bekvechten! Fijn, zo'n gids bij je in de buurt!
    Geniet van jullie vrije zondag en veel succes en plezier met de belevenissen die nog gaan komen deze week! We lezen mee hoor!
    groetjes, Arianne

• 17 December 2011 - 22:11

Inge:

Hallo allemaal,

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, ondanks af en toe een tegenvallertje (lees: hotelkamer).
    Wat ene heerlijk ventje is Jari!
    Een goede en fijne tijd nog daar.
    En ik blijf jullie bij houden... erg leuk om alles zo bij te houden!!!

Groetjes Kees en Inge
    Luca
    Lois
    Linde

• 18 December 2011 - 10:05

Ada:

hallo allemaal
    eerst gefeliciteerd met (o)ma haar verjaardag
    fijn dat het zo lekker gaat bij jullie
    op de bedden na dan maar na een paar uurtjes en een chineese woordwisseling is alles toch goed gekomen zo beleef je nog eens wat in het verre china we wensen jullie alle goeds toe en tot ziens
    groetjes van uit kattut de hoekjes

• 18 December 2011 - 12:46

Marion:

wauwww kom op jullie site terecht via via
    gefeliciteerd met jullie wondertje!!
    Wat een pracht kind
    wat een Godsgeschenk
    zelf hebben wij een zoon uitNigeria en sinds vorig jaar een dochter uitCongo
    Geniet van het land van herkomst van jullie 3 wondertjes
    Hartelijke groet,Marion van der Tuin

• 18 December 2011 - 12:47

De Hoentjes:

Welkom in Beijing!!! Geweldig dat het zo goed gaat en dat jullie weer in Beijing zijn. Geniet van de vrije dagen die er aan komen. We lezen met plezier jullie verhalen! Dikke knuffel aan de kids.
    Groetjes, De Hoentjes