Zondag, rustdag - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Zondag, rustdag - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Zondag, rustdag

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

18 December 2011 | China, Beijing

Hallo allemaal, daar zijn we weer met ons dagelijkse verslag.
Ten eerste feliciteren wij oma Sam met haar verjaardag. Jammer dat we er niet bij zijn, maar we hebben vanochtend met z'n allen gezongen via de Skype.

Er valt over deze dag eigenlijk weinig te schrijven, we hebben gewoon niets gedaan en een rustdag gehouden. Het 'zondag gevoel' is helaas ver te zoeken, in niets kan je hier merken dat het zondag is.

We waren al ruim voor de wekker opgestaan, want Jorinde was om kwart voor 7 al wakker geworden en gaf een kreet. Ik keek opzij en toen zag ik dat Jari ook al in zijn bedje stond. Hoe lang hij al stond, waten we niet maar hij geeft 's ochtends nog geen kik als hij wakker is. Wellicht is hem dat in het kindertehuis wel afgeleerd, of het had toch geen zin om te roepen. Bij ons mag hij dat wel doen, maar dat komt vanzelf als er genoeg vertrouwen is.
In eerste instantie wilde hij niet dat ik hem uit z'n bedje haalde, maar hij keek nog eens naar me en deed z'n armpjes omhoog. Wat een heerlijk moment! Dit was het begin van een dag waarin we een aantal stapjes vooruit zijn gegaan. Ik mocht hem aankleden, optillen, met hem spelen, hij vond het allemaal leuk en kwam met grote regelmaat zelf naar me toe. Naar bed brengen heb ik aan Wim overgelaten, want dat is nog steeds heel spannend voor hem.
De meiden hebben vandaag lekker gespeeld op de gang met de kinderen van een gezin uit onze groep dat naast ons huist, zij hebben nu ook hun 3e kindje geadopteerd.
Vanmiddag zijn we ook nog even wezen wandelen. Aan de overkant van het hotel zijn we een steegje in gelopen en dan zie je gelijk de armoede, krotjes van huisjes, soms niet eens een deur maar een gordijn als ingang, veel troep en het stinkt er. Het contrast is dan zo groot, wij in een superluxe hotel en zij in een krotje.
Het drukt je wel met de neus op de feiten en dan besef je des te meer hoe goed wij het hebben in Nederland. Iets om heel dankbaar voor te zijn.

Vanavond hebben we hier in het hotel gegeten, er stond een buffet. Er was van alles dus iedereen had wel iets dat hij lekker vond. Jacintha doet ons versteld staan, zij wil graag van alles wel wat proeven. Dat doet ze dan met name van Wim z'n bord, want hij eet vreemdere dingen dan dat ik aandurf. Jari heeft ontdekt dat hij watermeloen heeeeel erg lekker vindt en stukjes vlees gaan er ook goed in. Jorinde eet niet zoveel en wil ook bijna niets proberen. Gelukkig hebben we op de kamer yoghurt en bananen, ze komt dus niet om van de honger. Chips en koekjes eten ze ook wel bijna iedere dag. Ik weet het, het is niet goed, maar liever dat in hun maagje dan helemaal niets. Als we weer thuis zijn, komen de vitamientjes wel weer op tafel, wees maar niet ongerust.

Deze week hebben we eigenlijk geen verplichtingen en kunnen we doen wat we zelf willen. Ons plan voor morgen is de Zijdemarkt, souvenirs kopen en lekker snuffelen in al die kraampjes.
Degenen die er zijn geweest, weten hoe leuk dit is. Morgen horen jullie het resultaat.

We wensen jullie nog een fijne zondag. Groeten van ons 5.

• 18 December 2011 - 15:01

Familie Poppe:

Wat een mooi begin van de dag elke dag een stapje. Mooi en bijzonder om elke dag jullie verslag te lezen.

Theo,Susan,Don & .....(naam houden wij nog even voor onszelf)

• 18 December 2011 - 15:10

Jenny Vooys:

Ben blij om te lezen dat het goed gaat, en dat hij al meer naar jouw (marjan) toe komt, en vind het er leuk om jullie verslag te lezen.

groetjes uit katwijk
    jenny

• 18 December 2011 - 16:30

Sarineke:

Fijn te lezen dat Jari nu ook naar jou toekomt, Marjan!
    Heerlijk, daar geniet je wel erg van denk ik!
    Foto's zijn weer mooi en ontroerend...

Fijne week!
    Liefs, Sarineke en gezin

• 18 December 2011 - 18:59

Wassens:

Net weer even bijgelezen. Wat bijzonder zeg dat je Jari uit zijn bedje mocht halen. Dan juicht je mama hart. Geniet van die mooie momenten en geniet van het mooie China. Veel plezier op de silk market morgen.

Groetjes Sabrina
    mama van Shi-Yan en Quan

• 18 December 2011 - 20:25

Monique Van Driel:

Hoi Allemaal, Wat een mooi moment moet dat geweest zijn zeg!! Je ziet Jari op iedere foto meer los komen.. Gaat goed hoor! Vroeg met net onder het koffiezetten af hoe het sfeertje in China zou zijn op de zondag, maar daar schrijven jullie over in het dagverslag! De boodschap van kerst is overal hetzelfde of je nou in nederland zit of zoals jullie ver weg in China. Jullie vieren dit jaar kerst met z'n 5en. Bijzonder hoor!! En dat jullie Jari daar nou ook over mogen gaan vertellen.... geweldig!! Een hele goede week gewenst!

Groetjes, Monique en de andere van Drielen

• 18 December 2011 - 20:27

Wim En Agnes:

Leuk hoor om elkaar zo via skype te spreken. Morgen ga ik gelijk voor een goed microfoontje op pad;-)
    Wat een rijkdom he , 3 kinderen.
    Fijn dat Jari zich steeds meer overgeeft aan jou Marjan.
    We genieten elke dag weer van jullie verhaal. Misschien morgen een keer de kids live voor skype.
    Gek idee dat voor jullie het nachtje slapen er al bijna weer op zit. Succes met de aankopen morgen. Nou ja je mag natuurlijk nog wel 2 koffers extra meenemen naar huis;-)

• 18 December 2011 - 20:52

Opa En Oma Duijvenbo:

Lieve kinderen en kleinkinderen. wij hebben zojuist verslag en reacties gelezen. De indruk die jullie deze Zondag opgedaan hebben, zal zeker tot de vraag gekomen zijn in jullie hart, Waar is ons geluk aan verdiend. Gelukkig mogen jullie het weten, Geen verdienste, maar genadegaven.
    Wij zijn zo blij voor en met jullie en wij verbazen ons met al dat meeleven

• 18 December 2011 - 21:15

Opa Oma Duivb.:

Jacintha, Jorinde, en JARI. Wat beleven jullie veel mooie dingen he.Er is veel te vertellen als de tijd daar voorbij is. Opa en Oma kijken er
    verlangend naar uit. Dat de twee zussen met hun broertje weer samen bij de familie zullen zijn. Jacintha jij moet dit maar aan Jorinde en Jari voorlezen, Veel liefs en kusjes voor de drie J J J s Doeiiiiiiiiiiiii

• 18 December 2011 - 21:26

Louise:

Hier weer even een berichtje uit een nat en druilig Katwijk.
    Ik had gister al een heel stuk geschreven maar het plaatsen is mislukt,dus nu maar even opnieuw.
    Heerlijk Marjan dat kleine Jari beetje bij beetje meer naar je toe komt. Leuk ook voor de meiden zo met de buur kindjes.
    Lekker dat jullie nou een rustig weekje hebben,heerlijk genieten van jullie 3 schatten.
    Iedere dag word er hier wel even gelezen hoe het met jullie gaat.
    Heb blauw gelegen over het bedden drama.
    Nou lieverds geniet van alles,de kinders een dikke kus.

Groetjes Har en Louise

• 19 December 2011 - 07:06

Van Der Plas:

Dag Wim en Marjan,
    We genieten van jullie verhalen. Wat fijn ook dat het steeds beter gaat met Jari! De foto's laten genoeg zien!
    We hopen dat jullie een fijne week hebben.

Hartelijke groet,
    Christian en Anita (je collega van B&R!)

• 19 December 2011 - 07:56

Familie Schilstra:

Hoi Hoi,

Wat een mooie verhalen schrijven jullie toch elke keer weer.
    Ben benieuwd of jullie zijn geslaagd bij de zijdemarkt. vast wel, anders is de new market (yashow) ook een goed alternatief als het om kleding gaat. In ieder geval een stuk rustiger.

Doe Grace de hartelijke groeten van ons want ze was ook onze gids een paar weken geleden.

Groetjes
    Dick, Hinke, Senna, Stijn en Ruben.

• 19 December 2011 - 19:33

Nicoline En Henk :

Hallo Marjan Wim en kinders wat doet Jari het goed. Een vriendelijk ventje wat een rijkdom. Geniet van deze tijd in China. Gr. Uit regenachtig kattuk doeii doeii Nicoline en Henk van Duijn.

• 19 December 2011 - 21:45

Ton Coby En Chris:

fijn dat jari al een beetje aan jullie gaat wennen jullie maken heel wat mee fijne dagen nog h groeten van ons