Silk Market - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Silk Market - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Silk Market

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

19 December 2011 | China, Beijing

Vandaag zijn we naar de Silk Market geweest. Voor de lezers die niet weten wat dit is: het is een grote hal van 6 verdiepingen met allemaal kleine kraampjes waar je van alles kan kopen: kleding, souvenirs, sieraden, koffers, elektronica, en nog veel meer.
In het hotel werd er een taxi voor ons geregeld en we konden zo instappen. Niet te geloven, we hebben ruim 30 minuten gereden voor omgerekend € 3,50. Je vraagt je af wat zo'n taxichauffeur er aan kan verdienen. We wisten nog van de vorige keer dat je op de eerste 3 verdiepingen voornamelijk kleding e.d. kan kopen en daar kwamen we niet voor. We gingen dus gelijk naar de 4e verdieping.
Het was al snel raak, de verkopers willen je allemaal naar binnen trekken om je wat te laten kopen.
We hebben onze slag geslagen, veel souvenirs voor het thuisfront gekocht en natuurlijk wat leuks voor de kinderen. Jacintha wilde dolgraag een bestuurbare helicopter en laat die daar nou net staan. Wim ging afdingen, wat dat is de bedoeling, en voor een heel leuk prijsje kon hij hem kopen.
Zo ging dat met alles, ze beginnen met een torenhoge prijs en dan begint het spel: you are my friend, for you special price. Jaja, we hebben daar heel veel vrienden wat we niet wisten. Na een paar uurtjes rondlopen zijn we weer terug gegaan. Jari heeft al die tijd voorbeeldig in de buggy gezeten en de meiden zijn goed bij ons gebleven. Ze hebben alledrie een 10 verdiend.
Voor de terugreis was het niet zo eenvoudig om een taxi te krijgen. We hadden er al een aantal aangehouden, maar als die het kaartje van ons hotel zagen, schudden ze nee en reden ze weg.
Er stonden wel een aantal mannen die met hun eigen auto taxiritten aanbieden en die wilden ons wel rijden. Voor 20 dollar!! Toch nog maar even wachten en jawel, na een tijde stopte er een en die wilde ons rijden. Het was nog een leuke route ook, want we gingen over de plein van de Hemelse Vrede, de snelweg loopt daar dwars overheen. We zagen het megagrote portret van Mao aan die rode wand, fantastisch, helemaal leuk.

Vanavond hebben we nog lekker gegeten bij de Pizzahut en toen was de dag al weer om.

Jari is nu een week bij ons en we zien hem met de dag vrijer worden en ontwikkelen. Het is een heerlijk ventje die van gekkigheid houdt, maar ook vreselijk eigenwijs is en verwend. Als hij even zijn zin niet krijgt, zet hij het op een brullen. De meiden vinden het zielig als hij huilt en willen hem dan gelijk zijn zin geven, maar dat is niet ons idee van opvoeden. Dan maar even huilen. Hij wordt naar mij (Marjan) toe ook makkelijker, ik kan steeds meer met hem doen. Hij gaat beter luisteren naar zijn naam, in alle opzichten mogen we wel zeggen dat we op de goede weg zitten.

Voor klas 1C: ontzettend leuk dat jullie zo meeleven. Jorinde vindt de verhaaltjes van jullie erg leuk om te horen en staat dan met een glimlach te luisteren. Ze wil graag haar broertje aan jullie laten zien als ze weer naar school komt.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. In ieder geval naar de supermarkt om luiers te kopen en daarna zien we wel. Er is genoeg te doen.

Tot morgen allemaal.

• 19 December 2011 - 14:38

Margreet:

ZO, hoeveel koffers moeten erg bij gekocht worden? Leuk he, dat shoppen voor weinig.
    Goed om te lezen dat Jari zich zo ontwikkeld!!

Fijne tijd verder daar met z'n 5

Jaap Margreet Suze en Meike

• 19 December 2011 - 20:15

CeesEllenMingFanna:

Hoi familie de Jong,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jari. Fijn dat alles goed gaat. Geniet nog van jullie verblijf in Beijing en een fijne terugreis!
    Groetjes Cees, Ellen, Ming, Fanna

• 20 December 2011 - 10:17

Groep 1c:

Lieve Jorinde,
    Vanmorgen hebben we kerstfeest gevierd. Toen hebben we ook aan je gedacht en je gemist. Zing in China ook maar mooie kerstliedjes.
    Wat heb je toch een lief broertje!
    Je hebt een mooie kamer in het hotel.
    Wat is er leuk speelgoed in de speelkamer!
    We vinden je allemaal zo lief!
    Wat leuk om in een echt taxi te rijden. Jesse heeft dat ook gedaan in Turkije.
    Het speeltuintje buiten is ook heel leuk.
    Wat is Jari toch lief.
    Wat een leuke kamer!

Weer heel veel groetjes van groep 1c

• 20 December 2011 - 13:35

De Hoentjes:

Wat een herkenning allemaal. Wat kan je daar toch goed je slag slaan, als we de foto zien lijkt het alsof we er gisteren waren. Heel fijn dat Jari zich zo ontwikkeld en ook super dat de meiden het allebei zo goed doen en dol zijn op hun broertje. Geniet nog van de tijd daar.
    Groetjes, Ivar, Ingrid, Lin Si en Mika

• 20 December 2011 - 14:06

Anton :

DaAg Willem en de gehele familie,

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat en uiteraard gefeliciteerd met jullie zoontje Jari. Nog veel plezier.

Groetjes Anton