Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Wim en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Beijing Zoo

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjan

21 December 2011 | China, Beijing

Wat hadden wij vandaag weer een leuke dag. Vanochtend vroeg werden we al gewekt door de kinderen, die slapen helaas nog niet uit. Jari stond al weer in z'n bedje en riep mama, ik moest hem er dus uithalen. We hebben lekker even liggen dollen met z'n allen in het grote bed. Heerlijk moment.
Na het ontbijt hebben we de spullen gepakt en zijn we op stap gegaan naar de dierentuin, Beijing Zoo. Deze hadden we de vorige 2x niet gezien, dus die stond nog op verlanglijstje.
De portier van het hotel regelde voor ons een taxi en met hooguit 20 minuten waren we er.
Als eerste gingen we naar het gedeelte waar de panda's verblijven. De eerste die we zagen zat achter dik glas en was vreselijk lui. Hij lag te slapen, vlak voor het glas, dus we konden hem goed bekijken. En met ons nog heel veel Chinezen. In het buitenverblijf zaten er nog een aantal. Van al die panda's hebben we er 1 gezien die bamboe ging eten en daar hebben we wel een tijdje staan kijken. Het zijn leuke en mooie beesten om te zien, voor ons ook de eerste keer dat we ze in het echt zien, heel bijzonder.
(voor Romee: vraag maar een keer aan je moeder of ze hierhien gaat met jou, ik weet zeker dat jij dit geweldig zou vinden).
Verder is het qua dieren niet zo bijzonder, maar het park op zich is heel leuk. Het verblijf van de tijgers en leeuwen is ronduit schrijnend. Een paar vierkante meter per beest met alleen kaal beton. Ze liepen steeds heen en weer met een hoop gebrul, Jorinde vond het best eng.
Wat wel heel erg mooi was, is Beijing Aquarium. Hier moet je apart entree voor betalen, maar dat was echt de moeite waard. Dit staat er pas een aantal jaren en ziet er uit als nieuw. Als afsluiter hebben we hier een dolfijnenshow gezien, altijd leuk. Inmiddels was het al 4 uur en zijn we op zoek gegaan naar de uitgang. Het was koud vandaag met wind en om dan nog langer rond te lopen zagen we niet zitten.
De terugreis naar het hotel hebben we gedaan met de metro. Ik zal eerlijk toegeven dat ik het zelf wel erg spannend vond. De eerste uitdaging was een kaartje kopen bij een automaat met Chinese tekens. Achter ons stonden heel veel Chinezen te dringen om ook een kaartje te kopen, maar daar hebben we ons niet aan gestoord. Op het scherm zag ik een knop 'engels' en toen was het snel geregeld. Dan nog de juiste metro vinden, maar het is gelukt. Het is heel goed te doen en daar gaan we deze week vaker gebruik van maken.
Bij de uitgang van de metro stonden we voor de MacDonalds, dus 1x raden waar we gegeten hebben? Juist, alweer bij de M. Ik mis m'n aardappeltjes met groente wel hoor, jammer dat ze dat hier niet kennen.

Morgen staat de Grote Muur op het programma waar we met de hele groep naar toe gaan. Om 09.00 uur verzamelen we in de lobby, dus dat wordt vroeg opstaan. We kijken er naar uit en Wim hoopt vooral veel mooie foto's te kunnen maken zonder mist. De vorige keren zagen we alleen mist en bijna geen muur, maar de weersvoorspelling voor morgen is goed, dus wie weet.

Tot morgen!

• 21 December 2011 - 16:26

Fam. Poppe:

Wat een leuk verslag , we genieten echt van jullie verhalen. Wij willen ook nog even geduld hopelijk gaan we in april.
    Dapper hoor in de metro rond die tijd in 2009 hebben wij 2 uur op een taxi gewacht bij de Zoo dus het is een alternatief.

Groetjes uit een druilerig nederland
    Theo,Susan,Don & .....

• 21 December 2011 - 16:58

Wim En Agnes:

Zo te zien hebben jullie er weer een geslaagde dag opzitten.
    Leuk hoor. Hopelijk morgen ook goed weer en dan dus vooral een mooi uitzicht. Weer een hele dag op stap maar misschien ook wel leuk om andere eens te spreken in de bus. We hebben elkaar gemist op skype. We hebben de hele dag met Rosa-Lin in het radboudziekenhuis gezeten. Over 3 maanden moeten we terugkomen en weer een scan maken . Dus afwachten.
    Groetjes Agnes

• 21 December 2011 - 17:46

Joke Haasnoot:

Het is echt leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    En de foto's zijn ook erg leuk,
    Volgens mij hebben jullie een vrolijk ventje gekregen; hij lacht zo schattig !
    Voor de meiden is het natuurlijk ook een bijzondere reis.
    Groetjes uit Katwijk

• 21 December 2011 - 21:08

Arianne:

Wat een scheetje is het toch!
    En wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. 't lijkt nu gewoon een beetje vakantie! Prachtig, 3 kids zo bij elkaar. Kan me voorstellen dat je er stil van wordt. Geniet van elkaar hoor!!
    groetjes, Arianne

• 21 December 2011 - 21:22

Reini:

Hallo allemaal,
    het is, als ik de verhalen lees alleen maar genieten. Heerlijk voor jullie allen dat het zo goed gaat. Lekker kereltje is Jari zo te zien. En over een week alweer je boerenkool met worst op je bord Marjan.En dan zijn de weken voorbij gevlogen waarop jullie zo lang hadden gewacht. Geniet nog een week in het verre China en vier de kerst op z`n Chinees zou ik zeggen. groetjes van Dirk en Reini, Jacco, Henri en Arjette.

• 22 December 2011 - 09:31

Monique Van Driel:

Hoi allemaal, Wat hebben jullie het goed met z'n 5en!!! Stralende gezichten! Het is zo mooi om dit op deze manier mee te beleven.... en ik kijk alweer uit naar jullie nieuwe verhaal... haha

Groetjes, Monique

xx annemarie

• 22 December 2011 - 14:33

Weststrate:

Beste Wim en Marjan,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! (de ds. verwees ernaar in de kerkbode)
    Wat een heerlijk mannetje, hij kijkt zo tevreden!
    Van harte gefeliciteerd met dit wonder aan jullie toevertrouwd!
    Goede dagen daar en goede reis straks weer naar huis, hopen jullie gauw als gezin te verwelkomen in de gemeente!
    Hartelijke groeten, Pieter en Marjolen Weststrate

• 22 December 2011 - 16:00

Samantha:

Oooo wat een leuk verslag en mooie (panda)foto's. Romée heeft smakelijk om je suggestie gelachen en ze zou graag gaan. Ik ook trouwens, leuk verjaardagscadeau :)